Tarjouspyyntö Kilpisjärven monitoimitalon siivouksesta
Julkaistu 9.4.2025 Muokattu 9.4.2025Enontekiön kunta pyytää tarjousta Kilpisjärven monitoimitalon siivouspalvelusta 1.8.2025 – 31.7.2026 väliselle ajalle.
- siivottava pinta-ala on n. 862 m2, mihin kuuluu eri siivoustaajuudella siivottavia tiloja
- ylläpitosiivous, päivittäiset ja jaksottaiset siivoukset sekä tarkempi kuvaus suoritettavista töistä ja laatukriteereistä on saatavana palvelunkuvauksesta
- perussiivoustyö suoritetaan pääsääntöisesti koulun kesäloman aikana, tarkempi kuvaus on saatavana palvelunkuvauksesta
Ylläpito- ja jaksoittainen siivous tehdään koulun tiloissa aamulla ennen koulutyön alkamista tai koulupäivän päätyttyä. Palvelussa otetaan huomioon myös muu monitoimitalon käyttö. Normaali siivousaika on 28 tuntia / viikko (n. 190 päivää / lukuvuosi). Tähän aikaan sisältyvät myös terveydenhoitotilojen ja päivähoidon tilojen siivous. Koulujen loma-aikoina (hiihto-, kesä-, syys- ja joululoma) ei päivittäistä ylläpitosiivousta koululla tarvita. Yleiset tilat mm. liikuntahalli ja kuntosali pukutiloineen siivotaan koulujen loma-aikoina n. kerran viikossa. Jaksoittaisia siivouksia tehdään koulun tiloissa n. 4 kertaa vuodessa.
Terveydenhoitotilat siivotaan aina käytön jälkeen, keskimäärin kerran viikossa.
Varhaiskasvatuksen tiloissa tehdään ylläpitosiivous koulujen toiminta-aikana kaksi kertaa viikossa, jaksoittaisia siivouksia tehdään sovitusti ja perussiivous sovittuna aikana kesällä. Ylläpitosiivous varhaiskasvatuksen tiloissa tehdään myös koulujen lomien aikana, mikäli päivähoidossa on toimintaa.
Perussiivous suoritetaan kesäisin koulun loma-aikana, lukuun ottamatta aikoja jolloin kiinteistössä on muuta toimintaa. Näistä ilmoitetaan etukäteen varhaisessa vaiheessa.
Koulun yläkerran varastotila siivotaan kerran vuodessa (116 m2).
Palvelun tarjoajalla on mahdollisuus tutustua tiloihin erikseen sovittavana ajankohtana ennen tarjouspyynnön jättämistä.
Palvelun tilaajan toimesta hankitaan puhdistusaineet ja – välineet sekä täydennettävät paperitarvikkeet, mitä ko. kiinteistössä käytetään. Monitoimitilan siivouskoneet ovat käytettävissä kohteessa, ne ovat myös tilaajan omassa käytössä myös muissa kunnan kiinteistöissä.
Tilaajavastuulain mukaiset selvitykset ja todistukset (alle 3 kk vanhoja):
- selvitys merkinnästä ennakkoperintärekisteriin, työnantajarekisteriin ja arvonlisäverovelvollisten rekisteriin
- kaupparekisteriote tai muutoin kaupparekisteriä vastaavat tiedot
- todistus verojen maksamisesta, tai verovelkatodistus, taikka selvitys siitä, että verovelkaa koskeva maksusuunnitelma on tehty
- todistus eläkevakuutusten ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta tai selvitys siitä, että erääntyneitä eläkevakuutusmaksuja koskeva sopimus on tehty
- selvitys työhön sovellettavasta työehtosopimuksesta tai keskeisistä työehdoista
- selvitys työterveyshuollon järjestämisestä
Mikäli valittu toimija käyttää alihankkijaa työkohteessa, hän vastaa siitä, että myös alihankkija toimittaa tilaajavastuulainmukaiset selvitykset.
Palveluntuottajalla tulee olla lakisääteiset palvelun tuottamiseen tarvittavat vakuutukset, esim. tapaturmavakuutus. Vastuuvakuutuksen hankkimista suositellaan.
Siivoustyöntekijältä edellytetään puhtausalan ammattitutkinto ja/ tai riittävää työkokemusta ja vähintään tyydyttävää suomen kielen taitoa.
Referenssit yrittäjänä tehdyistä ylläpito- ja perussiivouksista vähintään 12 kk ajalta.
Tarjous tulee olla kuukausihinnan mukaan, koskien monitoimitalon ylläpito- ja jaksottaista siivousta koulun lukuvuoden ajalta, lomakauden aikana hintaerittely annetaan tuntihinnan mukaan. Perussiivouksista annetaan kokonaishinta. Mahdollisista lisätöistä annetaan tuntihinta, lisätyöt on perusteltava tuntilistauksella ja lisätyön tilaaja on oltava näkyvillä. Hinnat ovat alv 0 %.
Tarjoukset annetaan tällä lomakkeella.
Laskutus tehdään kerran kuukaudessa verkkolaskuna. Laskuissa tulee näkyä hinta alv 0% ja sis. alv 25,5 %.
Tarjouksen on oltava voimassa 30.6.2025 saakka.
Tarjoukset liitteineen tulee toimittaa 28.4.2025 klo. 9.00 mennessä sähköpostilla osoitteeseen kirjaamo@enontekio.fi.
Ratkaisuperusteena on tarjouspyyntömateriaalissa kuvattu siivouspalvelu, vertailuperusteena 70 % hinta ja 30 % laadullisuus: siivousalan koulutus (10 pistettä) ja siivousalan työkokemus (alle vuosi 5 pistettä, 1-2 vuotta 10 pistettä ja yli 2 vuotta 15 pistettä).
Tilaaja pidättää oikeuden keskeyttää siivouspalvelu osittain tai kokonaan, ennalta arvaamattomissa ja tilaajasta riippumattomista syistä johtuen, jolloin tilat joudutaan sulkemaan.
Tarjouksia, mitkä eivät täytä tarjouspyynnön ehtoja tai tulevat tarjousajan jälkeen, ei hyväksytä.
Tilaaja pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä tarjoukset.
Lisätietoja ja palvelunkuvaukset: Seija Keskitalo, ruoka- ja puhtauspalvelupäällikkö, puh:0407669858